ponedjeljak, 11. listopada 2010.

In Memoriam Eric Joisel


Pred nepunih šest godina moderni origami je za mene bio paralelni svemir. Izvan mog viđenja i zanimanja. Zadubljena u računalo, tražeći izraze za neki prijevod, naišla sam na zanimljive maske.
U dnu stranice stajala je riječ origami i ime Eric Joisel. To nije bio origami kojeg sam poznavala, nešto što bih ostavila u školi ili vrtiću. Za takav origami bilo je potrebno učiti od majstora. Eto, otad učim i pokušavam podijeliti što sam naučila. No više ni na kojoj origami konvenciji neću moći sresti Erica Joisela, umjetnika čiji su me radovi povukli u origami vode. Preminuo je jučer u Parizu, od raka pluća.
Bio je rado viđen i počasni gost na mnogim origami događanjima širom svijeta. Njegova srdačnost i humor i dalje plijeni pogled s njegovih vilenjaka svirača, Tolkienovih junaka, sirene, harlekina, karakternih maski, ljudskih figura ... Kad bi ga pitali koliko mu vremena treba za jednu origami skulpturu, odgovarao bi, "Trideset i pet godina." Smatrao je da mu je toliko trebalo da dosegne taj stupanj. Za razliku od mnogih origami majstora, njegovi radovi nisu ponovljivi. Njegov dijagram ili shema savijanja patuljka neće vas dovesti do konačnog modela. Ostavlja prostor za kreaciju onog tko savija papir, za raspoloženje trenutka. Bio je profesionalni kipar, a od 1992. profesionalni origami umjetnik. Od osamdesetih, kad se okrenuo papiru kao mediju, izlaže svoje origami skulpture u istaknutim izložbenim prostorima svjetskih metropola. Više o Ericu Joiselu možete pročitati s njegovih stranica: http://ericjoisel.com/

Nema komentara:

Objavi komentar